Nestíháte a ráno odcházíte z domova s prázdným žaludkem? Možná děláte velkou chybu! Je to právě zdravá a vyvážená snídaně, která dokáže ovlivnit, jak den bude probíhat. Doplní totiž živiny, nastartuje metabolismus a vyprovokuje naše tělo i mozek k lepším výkonům. A hlavně, pokud neustále bojujete s nadváhou, kvalitní a vyvážená snídaně zamezí nevítané chutě na sladké během dopoledne.

 

vyvážená snídaně

Tělo je po noci zesláblé a bez energie, kterou potřebuje po probuzení co nejrychleji doplnit. Pokud je tedy naše ráno hektické a my se nestačíme nasnídat, zaručeně nás hlad zastihne nepřipravené během dopoledne. Mnoho z nás pak sahá po tolik oblíbené kávě, která na prázdný žaludek sotva stačí a na příval energie z ní si budete muset dost dlouho počkat. Je proto důležité své tělo nezanedbávat, ráno si vyhradit čas a dopřát si kvalitní snídani bohatou na bílkoviny, sacharidy a vlákninu. Naše tělo získá z jídla potřebnou energii, díky které budeme méně ospalí a lépe soustředění. V práci či ve škole tak budeme podávat lepší výkony, což rozhodně není k zahození. Nemyslíte? Nejste-li zvyklí snídat, jistě se vám bude hodit pár rad do začátku.

 

  • Spěch se nevyplácí a v jídle to platí dvojnásob

Ideální snídaně je taková, která probíhá v kruhu rodinném a trvá alespoň půl hodiny. Spěchat se nevyplácí, pokud vám to tedy časové možnosti dovolí, nasnídejte se společně a v klidu se připravte na nový den.

 

  • Hektická snídaně cestou do práce? Nesmysl!

Pokud už jídlo nevynecháte úplně, vyřešíte ho cestou do práce sladkým pečivem, případně bagetou a kávou? Nevhodné jídlo, které navíc konzumujeme za pochodu, není pro naše tělo o nic zdravější než jídlo vynechat úplně.

 

  • Bílkoviny, sacharidy, tuky…

zdravé obiloviny

Zdravá a vyvážená snídaně je taková, která v sobě ukrývá všechny pro tělo potřebné látky. Snídaně by proto měla obsahovat kvalitní zdroj bílkovin v podobě jogurtu, mléčných výrobků, vajec nebo třeba jáhel Nakliceno. Chybět nesmí ani sacharidy, které tělu dodáte za pomoci celozrnného pečiva nebo cereálií, vlákninu a i trochu zdravé formy tuku (avokádo, ořechy, semínka.